Kiedy ogarnia nas szał zakupowy, jesteśmy wtedy podekscytowani , zafascynowani wyprzedażami sklepowymi. Wszystko to wywołuje nas niepowtarzalną chęć posiadania rzeczy. Kiedy widzimy same okazje cenowe, wyzwala się w nas chęć nabycia takiej okazyjnej rzeczy. Szał zakupowy może prowadzić do uzależnienia. Jest to zakupoholizm, który przede wszystkim pojawia się w większych miastach, gdzie łatwy dostęp jest do dużych galerii handlowych, domów towarowych i pasażów. Wszystkie butiki, które na wystawie pokazują wspaniałe ubrania, obuwia czy biżuterię z napisem „wyprzedaż” czy „przecena” dają wiele powodów do obejrzenia ich czy nawet do kupna. Trzeba się tylko zastanowić czy taka konkretna rzecz będzie nam przydatna. Na takie uzależnienia szczególnie podatne są kobiety i to w coraz młodszym wieku. Nieodparta chęć posiadania ciuchów uzależnia je i ciągnie dalej. Skacze się z promocji na promocję w amoku i szale zakupowym, który tylko daje się odczuć zwłaszcza w portfelu. Kupujemy rzeczy nieprzydatne, ale jesteśmy zadowoleni, że kupiliśmy je okazyjnie.
[Głosów:0 Średnia:0/5]