Wraz z rozwojem Internetu i nieustannie rosnącą liczbą jego stałych i częstych użytkowników zmieniają się taktyki reklamowe oraz ich skuteczność. Tradycyjna reklama „fizyczna” zastępowana jest wirtualną, w wielu przypadkach tak samo lub bardziej skuteczną. Na pewno warto korzystać z obydwóch sposobów, jednak możemy też przyjrzeć się wadom i zaletom każdego z osobna, aby wiedzieć, kiedy z którego korzystać. Reklama w Internecie na pewno jest skuteczna, jeśli oferujemy produkcji lub usługi nieograniczone zasięgiem. W przypadku tych ograniczonych warto zastanowić się nad billboardem lub innym fizycznym rozwiązaniem. Dlaczego? Przykładowo – z pewnością lepiej reklamować w Internecie towary wysyłane pocztą, lecz takie firmy jak pomoc drogowa, warsztat samochodowy czy też miejscowa knajpa bądź lokal fryzjerski mogą skuteczniej się promować za sprawą tradycjonalnych rozwiązań. O ile pozycjonowanie stron WWW pod kątem geolokacji częściowo rozwiązuje ten problem, to nie zapominajmy, że nadal wiele osób – głównie starszych – korzysta z tradycjonalnych rozwiązań w wielu dziedzinach, czytając gazety, sprawdzając książki telefoniczne, zasięgając opinii znajomych i tak dalej. Każda profesjonalna firma, oprócz nastawienia na konkretny target pod kątem wieku i zainteresowań, powinna również mieć ofertę dla ludzi spoza rzeczonego targetu i powinna potrafić dotrzeć do takich klientów w przyjazny dla nich sposób. Każdy potencjalny klient jest ważny.
Co lepsze – reklama tradycyjna czy reklama w Internecie?
[Głosów:0 Średnia:0/5]