Wybór momentu wejścia na rynek gospodarczy jest niezwykle ważne, gdyż wpływa na sukces firmy, ale również na koszty, które musimy ponosić w celu wejścia na rynek. Problemy ekonomiczne w kraju nie skłaniają do dużych inwestycji. Nie jest to dobry okres na wchodzenie w takie branże, gdzie mamy do czynienia z koniecznością zbytu produktów, czy usług dla klientów indywidualnych. W takim przypadku najlepszym momentem wejścia na rynek jest sytuacja w jakiej konsumpcja rośnie. Znacznie łatwiej jest wówczas wejść na rynek nawet jeśli jest on dość nasycony. Koszty wejścia na rynek mogą być wówczas mniejsze, dzięki większemu popytowi, co również przekłada się na możliwość szybszego uzyskiwania zysków. Podobnie jest z takimi branżami, które są niszowe. Wytworzenie potrzeby na produkt, czy usługę przy spadającej konsumpcji jest bardzo kosztowne. Z drugiej strony w momencie trudności gospodarczych spadają koszty pozyskiwania usług zewnętrznych. Łatwiej jest prowadzić działania marketingowe. Wejście na rynek produkcji, która kierowana jest do biznesu, a jednocześnie wymaga sporych początkowych nakładów może być dobrym rozwiązaniem. Poszukiwanie rynków zbytu na takim rynku zbytów na takim rynku jest bardziej czasochłonne, a problemy gospodarcze zmniejszają konkurencję.

www.cwanywilk.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ