Obecnie wiele firm czy osób wykonujących wolny zawód posiada swoją stronę internetową. Także blogerzy czy influencerzy stawiają na profesjonalne strony pod swoim adresem. Jednak nawet najładniejsza stron internetowa, jeśli nie będzie odpowiednio wypromowana nie przyniesie nam korzyści. Jedną z najpopularniejszych form promocji stron internetowych jest ich pozycjonowanie. Co to znaczy? chodzi tu o osiąganie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach internetowych. Z wyszukiwarek korzystają wszyscy, jeśli tylko potrzebują coś znaleźć w Internecie. Dlatego warto znaleźć się na jak najwyższej pozycji, aby być dostrzeżonym przez szerszą grupę odbiorców. Co jeszcze nam to daje?
Najważniejsze zalety pozycjonowania
Pozycjonowanie stron internetowych bardzo często w skrócie nazywa się SEO od angielskiego Search Engine Optimization. Obecnie jest to jedno z najpowszechniejszych, ale też najskuteczniejszych narzędzi do promowania stron internetowych. Przede wszystkim dobrze wykonana usługa pozycjonowania wpływa na pozycję naszej strony na liście wyników wyszukiwania na konkretną frazę kluczową, która najczęściej opisuje główne działanie firmy.
W praktyce oznacza to, że dzięki pozycjonowaniu można uzyskać wzrost widoczności samej strony w wyszukiwarce. Im wyżej w wynikach będzie, tym więcej osób na nią wejdzie. A to z kolei zwiększa ruch na samej stronie, co z kolei daje możliwość pokazania się większej ilości potencjalnych klientów. Co ciekawe można wybrać frazy ściśle związane z naszą działalnością lub trochę dłuższe kierujące na konkretny produkt czy usługę. Dzięki działaniu zakrojonemu na szeroką skalę można osiągnąć jeszcze większy ruch na stronie.
Co nam da lepsza pozycja?
Można nawet samodzielnie zauważyć, że najczęściej szukając czegoś w Internecie sprawdzamy tylko wyniki z pierwszej strony. I takie też witryny internetowe mają największy ruch. Ale jak to się przekłada na zyski finansowe? Dzięki temu można pozyskać nowych klientów. Oczywiście nie należy oczekiwać, że 100% osób, które wejdą na naszą stronę będą naszymi klientami. Ale bez osiągnięcia pozycji w top 10 szanse na choćby jednego klienta są bardzo niskie.
Oprócz tego jest jeszcze kilka innych korzyści biznesowych. Choćby zwiększa się rozpoznawalność marki. Warto oprócz samego pozycjonowania w wyszukiwarce postawić też na działania w social mediach, aby uzyskać status lidera w branży. Im częściej marka pojawia się w sieci z ważnymi dla użytkowników informacjami na przykład nowinki branżowe, tym lepiej jest odbiera. A kiedy widać ją „wszędzie” to sama jej obecność budzi zaufanie i daje przewagę nad konkurencją.
Zyskując wysokie pozycje, zwłaszcza wyższe niż nasza bezpośrednia konkurencja zdobywamy status lidera. Aby go utrzymać warto budować wizerunek eksperta choćby przez zamieszczanie tematycznych artykułów na swojej stronie. Same artykuły mogą przyciągnąć osoby poszukujące więcej informacji, które widząc, że firma zna się na rzeczy dokonają zakupu produktu lub usługi na tej samej stronie, gdzie znalazły ciekawy artykuł. A zatem można powiedzieć, że pozycja eksperta też przekłada się na realne zyski.