Nowy sedan za 30 tysięcy? Wykorzystując patenty Renault, Rumuni osiągnęli złoty środek między ceną a jakością. Sprawdźmy, na co możemy liczyć.
Dacia Logan zwraca uwagę klasyczną linią sedana, typową dla eleganckich, miejskich aut. Właściciele chwalą silniki, jakość zawieszenia i karoserii – model był testowany na karpackich serpentynach, więc jest bardzo wytrzymały. Pod kątem kosztów utrzymania pozostawia konkurencję daleko w tyle, ale to nie wszystko. Dostępny w kilku wersjach wyposażenia: http://www.dacia.pl/samochody-nowe/logan Logan spełnia wyśrubowane normy bezpieczeństwa: ma ABS, ESC, czołowe i boczne poduszki powietrzne oraz system kontroli ciśnienia w oponach. W rozszerzonej wersji Ambiance jest wygodniejszy (zapewnia regulację kolumny kierownicy, fotela i pasów, jest klimatyzowany) i wyposażony w nowoczesny system multimedialny (MP3, Bluetooth, jack, USB). Najbogatsza wersja Laureate prezentuje się bardzo efektownie (ma skórzaną tapicerkę, metaliczny lakier, stylizowane obręcze kół) i posiada systemy ułatwiające życie kierowcy (regulator-ogranicznik prędkości, wspomaganie parkowania tyłem z kamerą cofania), a system Media Nav Evolution jest wyposażony w intuicyjny, 7-calowy ekran dotykowy, za pomocą którego można obsługiwać telefon, radio i nawigację.
Logan to auto wygodne, przestronne i dostosowane do potrzeb rodziny, zatem nie powinno dziwić, że stało się ulubionym samochodem w rodzimym kraju. W końcu Logan to sztandarowy model Dacii – symbol odrodzenia marki po upadku komunizmu. I generacja była produkowana przez osiem lat (od 2004) i sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy, pieczętując słuszność decyzji o zacieśnieniu współpracy rumuńskiego koncernu z Francuzami. Wykorzystując patenty, które już się sprawdziły (Logan I zbudowano na płycie podłogowej Renault Modus, zawieszenie pożyczono od Clio, a silniki z Megane i Thalii) Rumuni mogli obniżyć cenę do okazyjnego poziomu poniżej 5000 euro, tak aby zmieścić się w budżecie przeciętnej rodziny. Tę tendencję utrzymano także w drugiej generacji – i bardzo słusznie.
W Logan II zastosowano sprawdzone w Renault rozwiązania, które zapewniają niskie spalanie i dynamiczną jazdę. Szczególnie wysokoprężny dCi 90 o poj. 1,5 l gwarantuje wysokie osiągi przy ogromnym komforcie prowadzenia, a system Stop&Start czy automatyczna skrzynia Easy-R zapewniają dodatkowo sporą oszczędność paliwa i obniżoną emisję CO2. Warto dodać, że Dacia Logan jest też dostępna z fabryczną instalacją LPG – co gwarantuje jeszcze niższe koszty.