Wiele osób działających w internecie jest przekonanych, że wystarczy zarejestrować tylko domenę z rozszerzeniem .pl. To prawda, ale nie w każdym przypadku. Często warto pomyśleć o dodatkowych adresach internetowych, a szczególnie o .com. Dobra firma, która zajmuje się rejestrowaniem domen (np. Domeny.pl), powinna udostępniać bardzo szeroki wybór adresów internetowych, także tych najnowszych. Te ostatnie stają się coraz popularniejsze w naszym kraju, ale nadal prym wiodą domeny z rozszerzeniem .pl. Wiele osób kończy na tym rejestrację, tymczasem to błąd.

Dlaczego rejestrować domeny dodatkowe?

Rejestratorzy domen często proponują zakupienie dodatkowych adresów do głównej domeny i nie jest to wcale bezpodstawne. Taki krok ma znaczenie marketingowe, ale również trzeba wziąć pod uwagę inny aspekt. Domeny podobnie brzmiące lub o takiej samej nazwie, ale o innym rozszerzeniu, mogą stać się obiektem zainteresowania konkurencji, osób chcących zarobić na reklamach i przestępców, którzy będą chcieli wykorzystać popularność danej witryny. W tej sytuacji mogą użyć naszej nazwy, ale z inną końcówką. Dlatego najlepiej dokupić dodatkowo do głównej domeny .pl także najpopularniejsze rozszerzenia. Wśród nich czasami dobrym wyborem może okazać się adres z końcówką .com.

Domena .com jako inwestycja

Na początek warto zauważyć, że domena .com jest rozszerzeniem globalnym i ma to również swoje konsekwencje w postaci rozpoznawalności takiego adresu. Wystarczy spojrzeć na światowe marki. Ich domeny najczęściej mają rozszerzenie .com. Pierwsza domena .com pojawiła się w 1985 roku, jednak złoty okres tej końcówki rozpoczął się dopiero 5 lat później, gdy wzrosła liczba użytkowników internetu. Dziś to jedno z najpopularniejszych na świecie rozszerzeń. Czy jednak rzeczywiście polskiej firmie, działającej w internecie, potrzebna jest domena .com? To zależy. Z jednej strony warto zdecydować się na taki dodatkowy adres z powodów, o których wspomnieliśmy wyżej, z drugiej – to obowiązkowa domena dla wszystkich, którzy chcą prowadzić biznes również za granicą i to nie tylko w Europie. Ta końcówka jest powszechnie wykorzystywana w celach biznesowych i komercyjnych. Często również kojarzy się z taką działalnością. Co więcej, warto pomyśleć o takiej domenie, nawet gdy na razie firma ogranicza się tylko do polskiego rynku. Być może w przyszłości pojawi się myśl o ekspansji na rynki zagraniczne, a wtedy domena .com będzie idealna. W takiej sytuacji należy potraktować tego rodzaju rozszerzenie jako inwestycję na przyszłość. Biznes opiera się przecież także na myśleniu z wyprzedzeniem. Gdy jednak .com się nie przyda, zawsze można zrezygnować z przedłużenia takiej domeny.

Więcej na: https://domeny.pl/domeny-com-i-net.html

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ