Podstawowe wynagrodzenie już dawno przestało być jedynym wyznacznikiem atrakcyjności danego pracodawcy. Obecnie coraz większe znaczenie mają dodatkowe benefity, które mają przyciągnąć nowych pracowników do danej firmy, ale i także zatrzymać tych aktualnych. Dużą popularnością cieszy się więc karta premiowa, karty sportowe, czy nawet ubezpieczenie zdrowotne.
Karta premiowa – nowy sposób na premiowanie pracowników
Coraz większe uznanie wśród przedsiębiorców zyskuje karta premiowa, będąca rodzajem karty przedpłaconej. Premiowani pracownicy sami mogą zdecydować, jaki rodzaj nagrody sobie wybiorą i jakie zakupy będą wykonane przy jej użyciu – co na ogół okazuje się znacznie bardziej korzystnym wyjściem, niż np. zakup gotowych nagród rzeczowych.
Co więcej, karta ta niesie ze sobą szereg innych korzyści: przede wszystkim nie jest obciążona składkami ZUS (do kwoty zwolnienia od podatku), nie podlega ustawie o podatku VAT, a ponadto stanowi koszt uzyskania przychodu. Karta jest więc czystym zyskiem dla pracownika, jak i dla pracodawcy. Warto, by Twoja firma przyznawała je podopiecznym – np. za sukcesy w sprzedaży.
Sportowa karta benefitowa
To bardzo popularny dodatek dla pracowników, oferujący im szereg darmowych wejść do różnych obiektów sportowych – takich jak pływalnie, siłownie, sauny, groty solny, ale też na zajęcia fitness, z zakresu sztuk walki, itp. To bez wątpienia jeden z ciekawszych dodatków pracowniczych, o który warto zadbać – tym bardziej, że kultura fizyczna jest obecnie na topie.
Pakiet dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego
Zdecydowanie polecamy, by w ramach nawiązywanego z pracownikami stosunku pracy gwarantować im także dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne. Dzięki niemu, pracownicy otrzymają wsparcie finansowe np. w przypadku swojej choroby lub choroby bliskiego członka rodziny.
Pakiety ubezpieczeniowe mogą też wspierać pracowników w leczeniu, jak również pomóc im w szybszym umówieniu wizyty do specjalisty. Twoi podwładni będą zadowoleni z takiego stanu rzeczy – tym bardziej, że polska służba zdrowia wciąż nie stoi na dostatecznie wysokim poziomie.
Kupony i vouchery – korzystaj z nich!
Dla najlepszych pracowników możesz przewidzieć szereg kuponów, karnetów i voucherów. Z pewnością ucieszą się oni z darmowych „wejściówek” do kina czy teatru, a np. żeńska część Twojej załogi z pewnością doceni kupony na pobyt w SPA. Możesz zrobić mały rekonesans wśród swojej ekipy i zorientować się, jaki rodzaj tego typu dodatku najbardziej ją zainteresuje.
Warto przy tym rozgraniczyć wszelkie bilety i vouchery od takich nagród, jak np. karta premiowa. Ostatecznie karta premiowa będzie często wydatkowana na potrzeby życiowe pracownika i jego rodziny, natomiast wszelkie „wejściówki” będą przeznaczone typowo na zaspokojenie jego indywidualnych, osobistych potrzeb.
Dlaczego warto premiować podwładnych?
Dlaczego w ogóle warto premiować swoich pracowników? Bowiem premie dają im dodatkowy cel w pracy. Podstawowa pensja nigdy nie motywuje do wyższej wydajności: tą osiągnie się dopiero poprzez potencjalne, dodatkowe korzyści dla Twojej załogi. Ponadto, różnorodność nagród i ich duża częstotliwość cały czas będzie pozytywnie ją stymulowała i podtrzymywała wysokie morale.
Co więcej, nagradzany pracownik zawsze odczuwa większy komfort psychiczny i czuje się bardziej doceniany. A skoro czuje się w pracy doceniany, jest w stanie bardziej poświęcić się na rzecz przedsiębiorstwa i silniej się z nim utożsamiać. To ważne: pracownicy, którzy nie będą czuli się ważnym ogniwem zespołu, zaczną prędzej czy później szukać innego miejsca zatrudnienia.
Wymagaj, ale i nagradzaj
Pracownicy powinni być regularnie premiowani i mieć poczucie, że ich zaangażowanie zostaje zauważone i docenione. Wpływa to zarówno na morale całej załogi, jak i na jej wydajność. Motywowaniu może służyć więc np. karta premiowa, pakiet ubezpieczeniowy, ale też karty sportowe i wejściówki na wydarzenia kulturalne. Warto postawić na przynajmniej część z tych propozycji!
Więcej na Sodexo.pl