Kupujesz nowy motocykl? To dobra decyzja, ponieważ nie tylko możesz mieć pewność co do jego stanu technicznego, ale również otrzymujesz na niego gwarancję. Gdy coś zacznie się psuć, możesz wtedy otrzymać bezpłatne wsparcie serwisowe od fachowców. Warto jednak pamiętać, że gwarancja nie ma nieograniczonego zasięgu działania. Kiedy w związku z tym możemy z niej skorzystać?
Gwarancja to dobrowolne świadczenie udostępniane przez producenta dla konsumenta. W ramach gwaranci możemy skorzystać z bezpłatnych usług naprawczych w przypadku wystąpienia określonych usterek. To duże udogodnienie dla konsumenta, ale musimy pamiętać o tym, że nie zawsze możemy liczyć na wsparcie.
Jakie naprawy motocykla możemy wykonać w ramach gwarancji?
Dokładne informacje o tym, jakie czynności wchodzą w ramach gwarancji, znajdziemy w otrzymanymi od sprzedawcy dokumencie lub możemy sprawdzać na stronach internetowych. Warto zapoznać się z tymi zapisami, ponieważ to właśnie one wskażą nam, jaki jest zakres czynności, a jakie są wyłączenia.
Zasadniczo w ramach gwarancji możemy liczyć na otrzymanie części oraz pokrycie kosztów naprawy, gdy do usterki dojdzie wskutek ich wad, defektów, usterek w wyniku złej jakości wykonania, a nie naturalnego zużycia. Przykładowo, gdy dany element pęknie, zacznie przeciekać, nie będzie działał prawidłowo. Nie będziemy mogli z kolei otrzymać pomocy wtedy, gdy chodzi przykładowo o filtry czy ciecze eksploatacyjne, żarówki, bezpieczniki. Naprawy gwarancyjne nie obejmują też przypadkowych uszkodzeń, nadużycia albo też usterek, które powstały w wyniku nieodpowiedniego obchodzenia się ze sprzętem. Warto też wspomnieć, że z gwarancji nie skorzystamy, gdy wprowadzimy w konstrukcji jakieś modyfikacje.
Gdzie naprawić motocykl w ramach gwarancji?
Gdy masz nowy model i zaczyna sprawiać problemy, dobrym pomysłem będzie właśnie gwarancyjna naprawa motocykli Warszawa jest jednym z miast, gdzie możemy skorzystać z takich usług. Najlepiej wybrać się do salonu, w którym zakupiliśmy motocykl, ale również w ramach gwarancji możemy wykonać naprawy w innych serwisach należących do sieci danej marki.