Telewizja narzuca swoje trendy dla społeczeństwa. Dobrym przykładem takiego zachowania jest np. emisja programów reality show. Pojawiły się one już dawno w mediach gdzieś na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku w amerykańskich stacjach. Reality show wprowadziło nową jakość coś czego do tej pory nie było. Reality show to pogram na żywo, polega on na nagrywaniu zmagań zawodników z zadaniami przed nimi stawianymi. Pierwsze formy tego typu programów polegały na zamykaniu w domu grupy wyłonionej w castingu. Podzas pobytu w domu wielki brat czyli ich jakby szef zleca im zadania do rozwiązania i daje jedzenie. Uczestnicy show są praktycznie odcięci od świata. Relacje międzyludzkie i konflikty to one są tłem tego programu i sprzedają go. Bez emocji i trudnych sytuacji nie da się przyciągnąć widzów i ich utrzymać. Program tego rodzaju jest przeznaczony do szerokiej gamy odbiorców w każdym wieku. Teraz model ewoluuje i wchodzą do gry już akcje tematyczne. Po bezsensownych nasiadówkach uczestników przyszła pora na jakieś branżowe programy. Najpierw były to show związane ze sportem. Doskonałym przykładem choć bardzo udanym reality show o sporcie był program Selekcja na kanale drugim telewizji publicznej. W selekcji bali udział chętni do przeżycia przygody życia. Miele różne zadania terenowe do rozwiązania na wzór takich jak te stawiane przed kandydatami do jednsotek specjalnych. Innym przykładem były zmagania gwiazd w sportowo zgadkowym formacie jak Fort Boyard również emitowany przez kanał drugi telewizji publicznej.
[Głosów:0 Średnia:0/5]